Vi hjälper er sälja online med 

 

Nästan var 3:e webbshop drivs idag med WordPress och WooCommerce som plattform. Med WooCommerce får du en webbshop som kombinerar användarvänlighet med otrolig kraft, flexibilitet och funktionalitet.
Vi har specialiserat oss på WooCommerce och kan hjälpa er att bygga en snygg och funktionell webbshop som ökar er försäljning online.  

Vi har lång erfarenhet av e-handel och försäljning online

i-page har lång och bred kompetens inom ehandel och försäljning online och har byggt en lång rad webbshoppar inom olika branscher. Vi bygger webbshoppar både för konsument och företag med inloggning för exempelvis återförsäljare. Förutom WooCommerce arbetar vi även med Magento, Prestashop och OpenCart. Vi hanterar de flesta betallösningar och även integrationer med olika affärssystem som exemelvis FortNox och Visma

Vi bygger även webbshoppar utan kassa funktion som då fungerar som digital produktkatalog, med offertförfrågan istället för beställning. 

Vi har inga månadsavgifter eller abonnemang, utan vi debiterar ett fast pris för att bygga er webbshop och sedan är den er helt och hållet. 

När vi bygger er webbshop får ni:

Endast ett fast pris och inga månadsavgifter eller abonnemang

Det finns många företag som erbjuder webbshoplösningar där ni betalar en månadsavgift eller procent på er försäljning. På kort sikt kan ju en sådan lösning vara bra, men om ni slår ut årsavgiften över tiden blir kostnaden oftast hög jämfört med att själva äga er webbshop.
Vi arbetar enbart fast offererat pris så att du slipper överraskningar när fakturan kommer. Vi har heller inga månadsavgifter eller abonnemang. Ni betalar ett fast offererat pris, sedan är webbshoppen er.
Vad kostar en webbshop?
Priset varierar från fall till fall och det som avgör vad vår offert landar på är;

- Hur stor är shoppen (hur många produktkategorier och produkter)
- Typ av produkter och om dessa har olika variationer (färger, storlekar etc)
- Val av betallösningar
- Leveransalternativ och viktklasser
- Flerspråkighet och försäljning i andra länder
- Integration och kopplingar till olika affärs -eller logistiksystem

Vi skräddarsyr designen utifrån ert företag era produkter och målgrupp

Hos oss får er webbshop en användarvänlig och inbjudande design som speglar ert företag och era produkter. Vi lägger stort fokus på användarvänlighet och enkelhet för att maximera försäljningen och minimera andelen övergivna varukorgar.

Kopplingar till de flesta betallösningar och affärssystem

Vi arbetar med de flesta betallösningar och affärssystem och kan även bygga helt skräddarsydda integrationslösningar vid behov.

Genomgång och manual ingår

När hemsidan är färdig får ni en genomgång via nätet där vi visar hur ni uppdaterar och ändrar texter och bilder

Dessutom ingår en pedagogisk manual med instruktioner i hur ni sköter och uppdaterar er hemsida.

Marknadens bästa service och ett års fri support!

Hos oss ingår alltid ett års kostnadsfri support. I denna support ingår vanlig support/rådgivning via mail eller telefon under kontorstid, men även hjälp med enklare ändringrar samt uppdateringar av WordPress, tema och tillägg.

Efter första året kan ni välja att teckna något av våra olika supportavtal, så är ni garanterade att er hemsida alltid är uppdaterad och säker. Dessutom har ni oss alltid ett mail eller telefonsamtal bort om det dyker upp frågor.

1. Uppstart 
När du godkänt vår offert och väljer att anlita oss börjar vi med att gå igenom era behov anseende webbplatsen. Vad har ni idag och vad är ni ute efter? Vi sätter oss in i ert företag och er målgrupp och vi brukar dessutom tjuvkika lite på era branschkollegor för att se vad vi kan göra bättre.

Vi inhämtar även så mycket information vi kan om grafisk profil såsom färg, form och bildspråk. Naturligtvis gör vi även en genomgång av vilken teknisk funktionalitet som sidan skall innehålla och vilka kopplingar den skall ha till sociala medier eller andra externa kanaler.

2. Förslag på utformning
I nästa steg tar vi fram ett första förslag på utformning i form av en första webbplatsprototyp. Denna brukar bestå av startsida och ett antal undersidor. Dels för att ni skall få en bild av hur vi tänker oss er nya hemsida och dels för att vi gemensamt lättare har något konkret att utgå ifrån i den fortsatta utvecklingen.

3 webbutveckling & produktion
När ni godkänt vårt förslag startar själva utvecklingsfasen. Vi arbetar vidare med designen och våra programmerare kodar hemsidans olika funktioner. Under arbetets gång gör vi löpande avstämningar med er och justerar design och funktioner tills dess att ni känner er helt nöjda.

4. Tester och optimering
När hemsidan börjar bli så pass färdig att alla sidor och funktioner är på plats är det dags att testa så att allt fungerar som det skall. Vi testar sidans tekniska funktioner och flöden. Vi testar sidans snabbhet, laddtider, bildoptimering och hur koden tolkas i datorer, mobiler, surfplattor och olika webbläsare.  Efter att ha analyserat testresultaten genomförs nödvändiga förbättringsåtgärder för att sidan skall fungera och ladda så snabbt som möjligt. Vår målsättning är att en sida alltid skall ladda på under 5 sekunder.

I denna fas gör vi även en grundläggande SEO analys (on page SEO) av sidan och ser till att hemsidan är så ”Googlevänlig” som möjlig innan lansering.

5. Lansering och överlämnande
När allt är testat och klart och ni är helt nöjda med er nya hemsida börjar det bli dags för lansering och överlämning.  Men innan dess görs en uppsäkring mot hackerangrepp och virus. Vi installerar olika säkerhetslösningar för att hålla sidan säker.

Alla hemsidor behöver ett webbhotell och innan lansering tittar vi även på er befintliga webbmiljö och utvärderar om denna är optimal för er nya hemsida, Ibland händer det att vi rekommenderar kunder att byta webbhotell av prestanda eller säkerhetsskäl.

När sidan är lanserad får ni en manual, samt en genomgång via nätet i hur ni själva ändrar texter, bilder och gör uppdateringar.

6. Support och vidareutveckling
Vi vill jobba långsiktigt med våra kunder, därför slutar inte vårt engagemang när hemsidan är publicerad. Hos oss får du alltid ett års fri support i form av rådgivning och hjälp enklare ändringar som exempelvis att då och då byta en text eller bild.

Har ni behov av en mer frekventa eller omfattande supportfunktion har vi även en supporttjänst där vi fungerar som er externa webbmaster. Denna tjänst innefattar mer omfattande ändringar och regelbunden publicering av exempelvis nyheter eller för uppdatering av produkter i din webbutik.